طرز تهیه قیسی و برگه زردالو +قیمت فروش

زردالو یکی از میوه های خوش طعم تابستان میباشد با انواع مواد مغذی برای سلامتی انسان زردالو میوه فصلی میباشد و یکی دو ماه بیشتر مهمان ما نیست پس باید راهی باشد که این میوه خوش طعم و لذیذ را در تمام فصول سال بخصوص در شبهای زمستان در کنار آجیل داشته باشیم  قیسی از دیر باز مهمان شبهای سرد زمستان ما ایرانی ها میباشد

 

 

میوه زردالو را به چند طریق  میتوان برای مدت دراز نگه داشت یکی برگه زردالو میباشد و دیگری قیسی .برگه زدالو همان نیمه زردالو میباشد که به چند طریق میتوان آن را خشک کرد و طریقه دوم قیسی زردالو میباشد قیسی در ایران و خارج از ایران خواهان زیادی دارد و تقریبا همه با طعم آن آشنا هستند.

برای تهیه قیسی باکیفیت باید به چند نکته توجه کامل بکنیم اول باید زردالو های خود را از بین زردالو ها انتخاب کنیم زردالو های انتخاب شده باید بزرگ سالم و تمیز باشند باید زردالو هایی را انتخاب کنیم که زیاد رسیده و نرم نباشند چون در آن صورت له شده و از بین میروند .هسته زردالو ها باید جدا شود بهتر است از یک هسته گیر استفاده شود تا زردالو ها تمیز بمانند.

 

برای تهیه قیسی اول باید به مقدار لازم شربت درست کنیم برای این کار آب را در ظرفی ریخته و به اندازه کافی شکر اضافه میکنیم بعد روی حرارت قرار میدهیم تا بجوش بیاید بعد از بجوش آمدن باید به مقدار معین جوهر لیمو اضافه شود بعد از آن اجازه میدهیم شربت چند دقیقه بجوشد تا کاملا حل شود .

حالا موقع ریختن زردالو ها به داخل شربت فرارسیده است زردالو ها را در ظرف شربت میریزیم و اجازه میدهیم چهار الی پنج دقیقه بجوشد زمان بسته به نرمی و سفتی زردالو ها دارد و گفتیم که نباید زردالو ها زیاد رسیده و نرم نباشند چون در این مرحله له میشوند و از بین میروند.

بعد از چهار پنج دقیقه حرارت زیر ظرف را خاموش میکنیم تا شربت از جوش بیفتد اجازه میدهیم پنج دقیقه زردالو ها بتوانند در داخل شربت استراحت کنند.

حالا باید زردالو ها از شربت بیرون بیاوریم و با استفاده از یک صافی شربت اضافه را از آنها جدا کنیم این صافی میتواند طوری یا فلزی باشد زردالو ها را در یک ظرف یا سینی کنار هم میچینیم به طوری که به هم چسبیده نباشند و هوا لابلای آنها جریان داشته باشد .

زردالو ها را بایک سطح صاف کمی فشار میدهیم و چند روز صبر میکنیم تا خشک شوند فقط باید گاهکاهی زردالو ها را باید پشت و رو کنیم تا هر دو طرف به یک اندازه خشک شود باید محل خشک شدن تمیز باشد تا گرد و غبار و حشرات نتوانند روی آن بشینند تا قیسی ها تمیز باشند.

حالا قیسی های ما آماده است و میتوانیم آنها را بسته بندی کنیم.

instagram (1)
gmail (2)
whatsapp (1)
telegram (1)
telephone
linkedin (1)
facebook (1)
ایتا-removebg-preview
روبیکا-removebg-preview
بله-Photoroom.png-Photoroom

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *